Drie nieuwe kunst & cultuur websites
We zijn bijzonder trots te mogen aankondigen dat we het jaar afsluiten met een hattrick van kunst en cultuur.
We gaan niet onder stoelen of banken steken dat we een kunstminnend team zijn, en dat we cultuur in de brede zin van het woord een warm hart toedragen. We zijn dan ook bijzonder trots te mogen aankondigen dat we onlangs als winnaar uit de bus kwamen van maar liefst drie opdrachten uit het Belgische cultuurlandschap. Het voltallige Glue team staat letterlijk te popelen om aan de nieuwe websites van Musea Brugge, het Vlaams Architectuurinstituut en het HISK (Hoger Instituut voor Schone Kunsten) te beginnen.
Met klanten als het S.M.A.K., STAM, Kunst In Huis, Artlead en KASK zijn we op vlak van museale en culturele websites niet aan ons proefstuk toe. Met Musea Brugge voegen we een knaller aan onze referenties toe. Musea Brugge bundelt 14 stedelijke musea die samen in een nieuwe museale website worden gebundeld. De combinatie van historische locaties, veelzijdige collecties en de verwevenheid met het rijke verleden van Brugge spreekt tot de verbeelding van honderdduizenden bezoekers van over de hele wereld. Musea Brugge neemt in de nationale en internationale museumwereld een bijzondere positie in; een ensemble monumentale historische gebouwen wordt gecombineerd met een diversiteit aan kunst- en erfgoedcollecties die verbonden zijn met deze locaties en het rijke verleden van Brugge. We zijn trots de digitale partner te mogen zijn van dit uitdagende project om zo te kunnen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van Brugge als eigentijdse cultuurstad.
Als sectorinstituut voor architectuur is het Vlaams Architectuurinstituut hét aanspreekpunt voor informatie over bouwkunst in Vlaanderen en Brussel. Het biedt een platform aan iedereen die wil bijdragen aan de ontwikkeling van de architectuurcultuur. De rijke en voortdurend aangroeiende collectie archieven die het Vlaams Architectuurinstituut beheert, stelt het instituut in staat een brug te slaan tussen heden, verleden en toekomst van architectuur. Om zijn publieke rol verder te ontwikkelen en een zo breed mogelijk publiek te blijven bereiken heeft het instituut nood aan een vernieuwde versie van zijn website. Een kolfje naar de hand van Glue, waar we met heel veel goesting aan beginnen!
Het HISK organiseert in Vlaanderen postacademisch onderwijs op het gebied van beeldende en audiovisuele kunst. Het biedt jonge kunstenaars uit binnen- en buitenland gedurende twee jaar werkruimte en pedagogische begeleiding aan.
De internationale en cultureel diverse samenstelling van de groep kunstenaars zorgt voor kruisbestuivingen en dialogen. Door het unieke concept van het HISK kunnen de kunstenaars investeren in het onderzoek van hun werk in een ruime artistieke, culturele en maatschappelijke context.
HISK koos voor Glue voor de vernieuwing van hun website, waarbij we de werking en het programma van het HISK op een eigentijdse, duidelijke en relevante manier vertalen naar al hun doelgroepen. Het uitgangspunt is dat we het aanbod van het HISK in een gestructureerd, inspirerend en wervend digitaal verhaal gieten. We willen zowel applicanten, kandidaat-laureaten, laureaten, kunstliefhebbers als kunstprofessionals prikkelen met een fris en opvallend design. Tegelijkertijd willen we hen de nodige structuur bieden om heel gemakkelijk hun weg te vinden naar de informatie die hen aanbelangt.