Voor de 49e editie van het filmfestival van Gent bouwden we een vernieuwend en gebruiksvriendelijk online platform. Via een multi-site setup brachten we film en muziek dichter bij elkaar: de website van het filmfestival en van de World Soundtrack Awards sluiten nu nauwer aan bij elkaar op zowel technisch als visueel vlak.
Elke doelgroep (ticketkopers, pers, professionals, partners en genodigden) heeft een eigen persoonlijke omgeving waar alles van tickets tot accreditaties kan teruggevonden worden.
Van een koppeling meer of minder kijken we bij Glue niet meer op en dus voorzagen we Film Fest Gent van een efficiënte integratie met Fiona (dé filmfestival management software), Ticketmatic (ticketverkoop en accreditaties), Shopify (webshop) en Campaign Monitor (nieuwsbrieven, uitnodigingen en persberichten). Een centrale logic layer zorgt voor de verwerking en synchronisatie van deze data naar het CMS en de website.
De website fungeert als de centrale draaischijf voor informatiegaring, ticketing, nieuwsberichten, online shop en zelfs een votingsysteem.
Ter ondersteuning van het huisstijl lettertype introduceerden we het kersverse Neue Augenblick. Dit neefje van de Neue Haas Unica familie bevat opvallende inktvallen die zorgen voor een moderne en intrigerende look. Voor het kleurgebruik gingen we voor heldere kleuren met een duidelijke logica die elke editie gewijzigd kunnen worden.
Om de Film Fest Nieuwsbrieven op te stellen kan de klant gebruik maken van een breed gamma aan contentblokken. Zo kunnen ze voor elk stukje inhoud het juiste element gebruiken om zo een visueel duidelijke en aantrekkelijke nieuwsbrief te creëren.
Voor de 49e editie van het Film Fest Gent voorzien we een unieke gepersonaliseerde omgeving voor elke doelgroep (ticketkopers, pers, professionals, partners en genodigden). Als ticketkoper kan je er je favoriete films opslaan, je top drie gaan delen op social media, filmdata toevoegen aan je agenda en natuurlijk ook tickets kopen. Je krijgt er je gepersonaliseerde dagschema met het tijdstip en nummer van de filmzaal. Ook voor pers en professionals is er een gepersonaliseerde omgeving met persmomenten, dagschema's en nog veel meer.
Na een screening kan het publiek online of via hun papieren ticket een score toekennen aan een film. Deze votings worden via een algoritme gedeeld op de website op de individuele filmfiches en realtime in een top 10 overzicht. Ook op de digitale signalisatieschermen in de cinema worden zo de scores live aan de bezoekers getoond.
Je broedt op een nieuw project? Zin in een vrijblijvend gesprek? Laat ons samen rond de tafel zitten. We zijn één en al oor, en zijn graag de start van jouw digitaal verhaal…