APOTHEEK.BE
Digitale strategie, UX en SEO-opleidingen
Onze diensten
Strategische analyse en workshops
Tijdens verschillende workshops bepaalden we samen met het team van apotheek.be de belangrijkste doelstellingen voor de nieuwe site. Een uitgebreide zoekfunctie, simpele navigatie én een optimale vindbaarheid in zoekmachines stonden voorop. Op basis van verschillende persona’s, de types personen die de website gebruiken, ontwikkelden we flows, brachten we alle toptaken in kaart en lijstten we alle functionaliteiten op voor een optimale conversie.
Een doordachte architectuur
Eén van de doelstellingen voor apotheek.be was een duidelijke en gebruiksvriendelijke navigatie. Met dit als doel, ontwikkelden we wireframes voor alle pagina’s, zowel voor mobile als ook voor desktop. Na meerdere feedbackrondes en op basis van de resultaten uit de gebruikerstests maakten we de finale wireframes op.
Fris, nieuw design
Buiten het logo en een vast kleurenpalet, kregen we carte blanche voor het verdere design van de site. We maakten meerdere moodboards en werkten met verschillende opties voor zowel de navigatiecomponenten als voor de contentblokken. Het resultaat? Een moderne look, dit door het gebruik van frisse kleuren en beelden met afgeronde hoeken.
Consultancy en intensieve SEO-trainingen
Na het afkloppen en afleveren van de wireframes ging het team van apotheek.be zelf aan de slag met de ontwikkeling van de site. Als trouwe consultancy-partner stonden we het team bij met uitgebreid advies en technische kennis. Bovendien gaven we ook intensieve SEO-trainingen voor een optimale vindbaarheid in zoekmachines.
Focus op een uitgebreide zoekfunctie
Op de homepage van apotheek.be springt meteen de zoekbalk in het oog, die ook op elke andere pagina op de site centraal staat. De uitgebreide zoekfunctie via Algolia zoekt ook op synoniemen, verwante begrippen of foute schrijfwijzen. De zoekfunctie vult zoektermen bovendien zelf automatisch aan en doet suggesties, dit door in de backend pagina’s te taggen met synoniemen en/of trefwoorden. De statistieken van de zoekfunctie geven een duidelijk inzicht in de meest gebruikte zoektermen en de meest bezochte pagina’s.
Een eigen website voor de zelfstandige apothekers
Als kers op de taart biedt het platform de zelfstandige apotheken een eigen subsite, gekoppeld aan de website apotheek.be. Op die manier kunnen ook apothekers zonder eigen website informatie delen en informeren over hun dienstverlening, openingsuren en meer.