Met een doelgroep die bestaat uit zowel patiënten, bezoekers als artsen die allemaal zo snel mogelijk hun informatie willen vinden is het publiek van een ziekenhuiswebsite erg divers. Kenmerkend is dat 1 op 5 bezoekers ouder is dan 65 en dat slechts 3 op 10 bezoekers via de homepagina hun informatie zoekt. De overige 70% landt via sociale media, Google of een andere doorverwijzer op een pagina. Een duidelijke navigatie met de belangrijkste info op elke pagina was hier dus een absolute must.

Onze diensten

webdesign development Craft CMS

Starten vanuit de blik van de patiënt en bezoeker

De homepage van AZ Zeno opent meteen met een performante en snelle search via Algolia die ook zoekt op synoniemen, verwante begrippen of foute schrijfwijzen. Er worden ook automatische aanvullingen en suggesties gedaan. In de backend kunnen pagina’s getagd worden met synoniemen en/of trefwoorden om dit mogelijk te maken. De statistieken van de search brengen dan weer inzicht in welke pagina’s aanpassingen nodig hebben en welke zoektermen vaak ingevuld worden.

De juiste info op elk scherm

Eenvoud en helderheid voor alle gebruikers

Azzeno mobile
Azzeno prijssimulator

Prijssimulator

De typische organisatiestructuur, indeling en jargon die binnen een ziekenhuis relevant is vormt vaak een drempel voor de patiënt en bezoeker. Vereenvoudigen of afwijken van de interne structuur was voor AZ Zeno soms nodig om alle informatie helder tot bij de websitebezoeker te brengen. Ook de prijssimulator ‘wat is de kostprijs van mijn opname?’ draagt bij tot deze heldere en open communicatiestijl.

Verwijzersapp voor huisartsen

Voor huisartsen bouwden we een subsite met contactgegevens van alle specialisten in het ziekenhuis, zodat er eenvoudig een afspraak kan worden gemaakt. Deze subsite is ontwikkeld op basis van het mobile-first principe zodat de pagina makkelijk en intuïtief zoals een app op smartphone kan gebruikt worden.

Azzeno artsen3
Een stand alone applicatie voor artsen die gevoed wordt door het CMS van de website

Design als verlengde van de waarden

De nieuwe website is visueel afgestemd op de waarden en stijl van AZ Zeno. Er werd gekozen voor afgeronde hoeken, frisse kleuren en veel afbeeldingen. De stijl van de foto’s ondersteunt ook mee de kernwaarden van het ziekenhuis: vernieuwend, verbonden, warm, competent en gastvrij.

Campi
De visuele identiteit van het ziekenhuis kreeg een verlengde op de website.
Azzeno jobs

Koppeling met externe sollicitatietool

Jobs worden automatisch gesynchroniseerd uit de externe sollicitatietool wat zorgt voor een maximale integratie. Zo kunnen vacatures ook weergegeven worden op de pagina van een afdeling, wat het bereik enorm vergroot.

Afgestemd op Vlaamse Kwaliteitsindicatoren Algemene Ziekenhuizen

Tijdens de volledige ontwikkeling werd er ook rekening gehouden met het ‘Meetinstrument indicator patiëntgerichtheid ziekenhuiswebsites’. Dit document is samengesteld door het Vlaams Patiëntenplatform en het Vlaams Indicatorenproject (voor ziekenhuizen) en geeft een overzicht van de eisen waaraan een website van een ziekenhuis dient te voldoen.

Bezoek azzeno.be

Daag ons uit!

Je broedt op een nieuw project? Zin in een vrijblijvend gesprek? Laat ons samen rond de tafel zitten. We zijn één en al oor, en zijn graag de start van jouw digitaal verhaal…