In&Uit Brugge is het centrale infopunt in de stad voor zowel cultuur als toerisme. Naast een fysieke infobalie is online ticketverkoop voor diverse culturele organisaties, zoals het Concertgebouw en het Cultuurcentrum, een groot onderdeel van de werking. Meer dan 80.000 tickets worden jaarlijks verkocht via ticketsbrugge.be. De overstap naar een nieuw ticketplatform was meteen het ideale moment voor een nieuwe website.
Als ervaren rot zorgde Glue voor de koppeling met Ticketmatic, het nieuwe ticketplatform van In&Uit. We voorzagen ook een uitgebouwde my-omgeving waar klanten hun bestelhistoriek kunnen raadplegen. Een account voor organisatoren waar men zelf de verkoopcijfers kan opvolgen en individuele pagina’s met eigen branding maken het plaatje compleet.
In&Uit is soms het enige verkoopkanaal voor de culturele organisaties in Brugge, maar vaak is het ook een extra kanaal. Zo hebben Concertgebouw Brugge, KAAP en Symfonieorkest Vlaanderen hun eigen Ticketmatic account. Om het volledige ticketaanbod beschikbaar te maken in Craft CMS worden alle stamdata (datum, titel, locatie, organisator, ticketstatus,...) via een API elke nacht gesynchroniseerd met de logic layer. Zo is de data op de website steeds up to date en kan er nadien nog extra content toegevoegd worden.
Gezien het brede doelpubliek (van jong tot oud en van lokale inwoner tot toerist) moest het design duidelijk en sober zijn. Door gebruik te maken van grote afbeeldingen met aantrekkelijke foto’s laten we de inhoud voor zich spreken. Een eenvoudige menustructuur, centrale search en een uitgebreide FAQ-sectie bieden dan weer een zo groot mogelijk gebruiksgemak.
Je broedt op een nieuw project? Zin in een vrijblijvend gesprek? Laat ons samen rond de tafel zitten. We zijn één en al oor, en zijn graag de start van jouw digitaal verhaal…