SCHOENEN TORFS
Een succesvol omnichannel verhaal
Mee met de mode...
Waarom de webshop van Schoenen Torfs
veel meer is dan een webshop.
De eerste versie was een online etalage met opsomming van de producten. Vandaag is de site van Schoenen Torfs niet alleen een webshop, maar ook een modemagazine dat inspireert en styling advies geeft. Elke landingspagina kan flexibel worden opgebouwd met verschillende types van inspiratieblokken. Net zo makkelijk als met lego spelen.
Gebruikservaring op maat: desktop vs. mobile
Of bezoekers nu via hun computer, tablet of smartphone de webshop bezoeken: overal krijgen ze een optimale gebruikservaring aangepast aan hun device. Er werd zelfs een aparte mobiele site ontwikkeld waardoor de conversie sterk verhoogd werd.
Winkelschermen
We ontwikkelden een aparte applicatie specifiek voor touch screens. Via deze winkelschermen kunnen klanten in de winkel een selectie maken uit het online en offline aanbod. Klanten betalen in de winkel en bPost levert de volgende dag aan huis. Op deze manier wordt er in de winkels niet enkel online stock verkocht, maar ook stock uit andere winkels. Dit zorgde voor een aanzienlijke omzetverhoging.
Gebruikte technologieën in deze case
RRuim 9 jaar bouwden we aan dit succesvolle omnichannel verhaal en maakten we van Schoenen Torfs de meest succesvolle webshop van België.
Samenwerken in een partnership
Voor projecten van deze omvang is het cruciaal dat er samengewerkt wordt in een partnership. Een deel van ons team werkt dan ook fulltime en in-house bij Schoenen Torfs. Er wordt op strategisch vlak nauw overlegd met de business afdeling. Op elk moment wordt er aan verschillende projecten gewerkt die opgevolgd worden door een dedicated account manager. Hij kent het Torfs project door en door, en vervult een cruciale rol om alle partijen vlot te laten samenwerken.
Real time synchronisatie online en offline stock
Een real time synchronisatie met het bestaande interne ERP-systeem van Schoenen Torfs zorgt ervoor dat de winkelvoorraad altijd up-to-date is. Het maakt het voor klanten ook mogelijk in de offline stock te kijken en schoenen te reserveren bij een fysieke winkel van hun keuze. Ook de winkelschermen in de fysieke winkels worden aangestuurd met data uit de webshop.